Uudised

  • KULTUUR: Ennu Ratas ja Muuseumiöö Tallinna Bussijaamas

    18.05.2024 avaneb harukordne võimalus kogeda Ennu Ratta mõnusaid tantsurütme Tallinna Bussijaamas. Üheks ööks muutub bussijaam meeleolukaks tantsusaaliks. Peouksed avanevad kell 20.30 ja viimastel tantsusõpradel palume lahkuda kell 04.00.

    Piletihind südametunnistuse järgi TÜ Kliinikumi Lastefondi annetuskasti!

    Muuseumiöö raames saab Tallinna Bussijaama välialal teha lõbusõite retrobussides ajavahemikus kell 20.00–23.00.

    Lõbusõidud on kõigile TASUTA!

    ENNU RATTA ESINEJATE AJAKAVA
    → 21.00 – DJ RAUL RAJU
    → 22.00 – DJ VILLU KRAAN
    → 23.00 – ANSAMBEL LAINE
    → 23.45 – DJ IVAR MARTIN
    → 01.00 – NANCY
    → 01.45 – DJ VILLU KRAAN

    ENNU RATTAL ON OLEMAS
    ✓ Baarialad siseruumides
    ✓ Garderoob üleriietele
    ✓ Käsitööburgerid õuealal
    ✓ Retrobusside lõbusõidud

    Tule! Tantsi! Sõida!
     
    Ennu Ratas ja Muuseumiöö Tallinna Bussijaamas

  • PÄEVAKAJALINE: Usaldusväärne ettevõte 2024

    T grupp OÜ – usaldusväärne ettevõte 2024

  • KULTUUR: Mauri Grossi maali avamine Tallinna Bussijaamas

    T grupp on pakkunud «Kultuur kõnnib bussijaamas» raames mitmekülgseid kultuurilisi elamusi reisijatele ja külastajatele – avanud tasuta reisiraamatukogusid, toonud kunsti bussijaamadesse erinevate näituste näol, pakkunud muusikalisi elamusi ja suurejoonelisi festivale. Kõik see muudab bussijaamades viibimise meeldivamaks ning kutsub inimesi rohkem kasutama ühistransporditeenuseid.

    Tallinna Bussijaama külastajatele pakub nüüd silmailu ka andeka kunstniku Mauri Grossi imeline maal “PÖÖRIPÄEV” ootesaali seinal. Maali pidulik avamine toimus Tallinna Bussijaamas 22.11.2023 kell 14.00.

    Mauri Gross on Eestis hinnaline kunstnik, kes on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemias lavakujunduse eriala. Ta töötab peamiselt õlimaaliga, aga tegutseb ka graafilise disaini ja sisekujunduse valdkonnas.

    Maal “PÖÖRIPÄEV” on suureformaadiline õlimaal, mis valmis aastatel 2022–2023, mõõtudega 2×2 m, mis koosneb 36 eraldi alustatud ja maalitud ruudust, mida esmapilgul ei pruugi tähele panna, kuid lähemal vaatlusel on märgata liitekohti ja mitte alati kattuvaid jooni või pooltoone. See on taotluslik teekond, et mõista looduse rütme ja suhestuda teosega läbi selle nime. Justkui satuks 36 korda reisile, korjates kaasa 36 mälupilti, et liita need tervikuks. Head teed pööripäevani, mida on igal aastal täpselt 4!

    Loe lähemalt uudisteportaalist Postimees!

    Mauri Gross "PÖÖRIPÄEV"Mauri Grossi “PÖÖRIPÄEV” Tallinna Bussijaama ootesaali kaunistamas.
    Foto autor: Taavi Sepp / Postimees

  • HEATEGEVUS: Koos teeme head – Lastefond

    Bussijaamad ja Cargobus aitavad Lastefondil koguda annetusi haigete laste toetuseks.

    Alates novembrist 2023 ootavad Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefondi annetuskastid lahkeid annetusi Tallinna ja Tartu bussijaamade ootesaalides.

    Lisaks saab osta Tallinna, Tartu, Narva Fama, Rakvere ja Jõhvi bussijaamade kassades ning Cargobusi Tallinna, Pärnu, Kuressaare, Võru ja Haapsalu terminalides Lastefondi helkureid ja jõulukaarte.

    Müügil olevad Lastefondi tooted:
    “Pesakonna” koomiksi helkur – 2 €
    Jõulukaart “Talvetrall” – 3 €

    Iga annetuse ja ostuga aitad päästa laste elusid.

    Loe lähemalt Lastefondist veebilehel lastefond.ee!

    Tegevjuht Airika Aruksaar ja Lastefondi annetuskast bussijaamadesBussijaama tegevjuht Airika Aruksaar uue Lastefondi annetuskastiga.
    Foto autor: Kadriann Raud

  • PÄEVAKAJALINE: Tallinna Transpordiameti endine juht liitub T grupp OÜ-ga

    Varasemalt 17 aastat Tallinna Transpordiametit juhtinud Andres Harjo alustas 18.09.2023 tööd ühisliikuvusteenuseid pakkuvas T grupp OÜ-s bussijaamade ärisuuna juhina. Pikaajaline linna transpordivaldkonna juhtivametnik andis käesoleval kevadel teada oma otsusest lahkuda seniselt töökohalt ja tema viimaseks tööpäevaks avalikus sektoris jäi 14.08.2023.

    T grupp OÜ tegevjuht Airika Aruksaar sõnas, et Harjo laialdased teadmised ja kogemus liikluskorralduses ja ühistranspordi võrgustiku kujundamises on tugevaks täienduseks T grupp OÜ kollektiivile, kes opereerib bussijaamu nii Tallinnas kui ka Tartus, Rakveres ja Jõhvis. “Augusti lõpus, kui esimest korda võimalikku tööle asumist arutasime, oli selge, et meie visioonid ühtivad ja näeme sarnaselt atraktiivsete ja toimesuutlike bussijaamade teenuste kontseptsiooni. Usume, et Andres Harjo abiga saame tõsta mugavust reisijatele kõigis T grupp OÜ hallatavates bussijaamades ning võrgustikku veelgi laiendada,” selgitas Aruksaar.

    Harjo ütles, et pikk kogemus avalikus sektoris aitas mõista, et lahendused efektiivsemaks liikuvuseks tekivad avaliku- ja erasektori koostöös. “Tegelikkuses viivad avaliku sektori plaane ellu ju valdavalt ikka eraettevõtted – seega on kriitilise tähtsusega, et koostöö kohaliku omavalitsuse, riigi ja eraettevõtete vahel oleks efektiivne ning usalduslik. Tihti aga kipuvad erinevad osapooled justkui eraldi kaevikus lamama – seega on kindlasti üheks esimeseks ülesandeks koostöö arendamine just avaliku sektoriga. Vaid nii on võimalik arendada välja reisijate jaoks atraktiivsed ühisliikuvuslahendused,” rääkis Harjo.

    T grupp OÜ kuulub Mootor Grupp AS-i ning tegutseb ühisliikuvustaristu integreerimisel ja arendamisel järgnevatel platvormidel: Cargobus – pakivedu liinibussides, Tpilet – kaugliinide bussipiletite müügiplatvorm ning Bussijaam – bussijaamade võrgustiku opereerimine.

    Loe lähemalt uudisteportaalist Postimees!

  • KULTUUR: Eesti Maanteemuseum avas näituse Tallinna, Tartu ja Rakvere bussijaamades

    04.07.2023 avas Eesti Maantemuuseum Tallinna, Tartu ja Rakvere bussijaamade ooteplatvormidel näituse Toomas Kalve fotoseeriast “Lauljad nüüd lähevad”.

    Fotoseeria valmis algselt 2019. aasta laulupeoks. Fotodelt näeb, kuidas vanasti ja tänapäeval laulupeole jõuti ning põnevat lugemist pakuvad ka saatetekstid.

    Kutsume kõiki vaatama meie värskelt avatud näitust, mis on avatud kuni 31.10.2023!

  • REISIINFO: Tallinna Bussijaama varikatuste remonttööd

    05.06.2023 algavad Tallinna Bussijaamas ooteplatvormide varikatuste remontööd. Tööd peaksid lõppema juuli keskpaigaks.

    Töödega alustatakse Cargobusi juurest ning liigutakse edasi 2–3 ooteplatvormi kaupa kuni viimase platvormini nr 12. Töötsoon ümbritsetakse piiretega ja sellega seoses võib tekkida olukordi, kus buss peab ooteplatvormile tulles peatuma u 1 m platvormist eespool.

    Remondi ajal ei kuvata elektroonilistel tabloodel reisiinfot, kuid platvormide numbrid jäävad samaks.

    Vabandame võimalike ebamugavuste pärast!

  • KULTUUR: Rohkelt rattaid Ungarist – Ikaruse bussid Eestis

    Tallinna Liszti Instituut – Ungari Kultuuri Keskus ning Ungari Teadus-, Tehnoloogia- ja Transpordimuuseum avasid koostöös Tallinna Bussijaamaga ühisnäituse “Rohkelt rattaid Ungarist – Ikaruse bussid Eestis”, mis heidab pilgu Eesti ja Ungari transpordiajaloo suhetele ja Ikaruse bussidele.

    Näitus avati 02.06.2023 Retrobusside festivali raames Tallinna Bussijaama ooteplatvormidel ning seda saab uudistama tulla järgmise aasta juunini.

    Tallinnasse jõudsid esimesed Ikaruse bussid 1956. aastal. Peagi moodustasid Tallinnas ringi vuravatest bussidest kaks kolmandikku just Ikarused. Eesti transpordiajaloos olulisel kohal olnud Ikarus oli meil aegade jooksul esindatud erinevate mudelitega.

    Näitus annab ülevaate sellest, kuidas tekkis side Tallinna ja Ikaruse vahel ning kuidas jõudsid Ungari bussid Eesti pealinna. Näitus viib meid Ikaruse sünniloo juurde ja tutvustab selle legendaarseid mudeleid. Nende seas tõenäoliselt kõigi aegade kauneimat bussi Ikarus 55/66. Samuti kõneleb näitus sellest, miks sai Ikarus 200. seeriast enimtoodetud buss maailmas. Näitus võtab kokku ka Ungari tehase ja Eesti pealinna vahelised suhted ning heidab pilgu ka sellistele lõbusatele hetkedele, mil tähistati sündmust, kui Eesti bussijuhil täitus ühe konkreetse Ikaruse roolis miljon kilomeetrit.

    Rohkelt rattaid Ungarist – Ikaruse bussid Eestis

    Näituse avamine Tallinna Bussijaama ooteplatvormidel.
    Foto autor: Teele Toova / Postimees

  • PÄEVAKAJALINE: Eestlane on busside usku

    Bussist on saanud lahutamatu sõiduvahend. Hajaasustusega riigis on see taganud ja tagab tulevikuski mugavama ning kiirema kohalejõudmise. Buss on ühisliikumise viis, isegi elustiil.

    Täna liiguvad bussiga pakid ning muud saadetised. Sead sammud Cargobusi, paned paki teele ning mõne tunni pärast ongi see kohal. Möödanikuks saab, kui kaupa vedasid maanteedel rekkad. Tänaseks on tekkinud kooslus: buss, pakid ja inimesed. Koos sinuga võib liikuda tuttavale või naabrimehele mõeldud pakk. Sedagi tingib muutuv elu.

    Üha rohkem räägime rohelisemast jalajäljest. Uued bussid on ökonoomsed, ei paiska õhku nii palju CO2 kui autod. Üks buss asendab umbes 40 sõiduautot! Mida vähem on keskkonnale mõju avaldavaid neljarattalisi, seda puhtam on õhk. Ammu ei liigu teedel tossavad ja vingu tekitavad bussid. Uued sõiduvahendid vastavad rangematele euronõuetele. Peal on Euro 6 mootorid, sellega võib liikuda mistahes Euroopa pealinnas. Bussidesse investeerivad tootjad üha enam.

    Tänane reaalsus on süsinikuvaba reis, maksad paarkümmend senti piletist rohkem, ent selle eest tead, et sinu raha eest istutatakse teede äärde uusi puid ja rajatakse rohealasid. Bussisõit tekitab positiivseid emotsioone, loob uusi kohtumisvõimalusi ning võimaldab salongis asuvate multimeediakeskuste abil saada osa kultuurist.

    Sajandiga on tundmatuseni muutunud meie bussipark. 1922. aastal väljastati Tallinnas esimesed liiniload ning toonases kõnepruugis autobusega pääses liikuma. Avati esimene kaugliin. Insener Julius Vambola katsetas esmakordselt 25-kohalist Horsch bussi Tallinna ja Pärnu vahel. Reis kestis ligi kuus tundi. Sõit oli kallis. Ühe otsa pilet maksis toona 1000 marka, see oli veerand lihttöölise kuupalgast. Teeolud olid üsna kehvad, hullus seisus olid puust sillad, kus rattad vajusid palkidest läbi. Aastal 1923 kehtestas toonane teedeministeerium bussidele maanteel piirkiiruse 35 km/h, sildadel ja käänakutel tuli juhil kiirust vähendada 10 km/h. Liiniload väljastati aastaks ja kui oli tahtmist jätkata, tuli esitada uus taotlus. 1929. aastal läks Tallinn-Pärnu liin ettevõtja Karl Siitani kätte, viimane võttis kasutusele moodsad Renault’ bussid. Sõjaeelse Eesti suurimaks bussiettevõtteks sai 1930. aastate teisel poolel osaühing Mootor. Ettevõtte hallata olid Tallinna ja selle ümbruse liinid. Samuti kaugliin Pärnusse. Mootor tõi bussindusse uue kvaliteedi: juhid riietati vormi, tähelepanu pöörati teenindusele. Bussis oli korraga kaks juhti, üks keeras rooli ja teine tegeles sõitjate pagasi paigutamisega. Uksel tervitas reisijaid konduktor, kes müüs pileteid. 1930. aastal algasid Eestis kaubaveod bussidega.

    Sõjajärgsel ajal tahtis rahvas liikuda. Sõideti veoautode kastis, mida kattis present. Need olid Saksa sõjaväelt saagiks saadud staabibussid. Viimased toodi Eestisse Köningsbergist. Kastiautodega mindi ka Tallinna laulupeole.

    1950. aastate algus tõi suure muutuse. Eestisse jõudsid esimesed Moskvas valmistatud ZIS 127 bussid. Salongis olid kõrged allalastava seljatoega istmed, pagasi sai paigutada eraldi ruumi. Iga istmepaari kohal oli lugemiseks lamp, lisaks sai avada tuulutusaknaid. Taolised bussid sõitsid Tallinnast Riiga, Leningradi, Minskisse ja Tartusse.

    1956. aastal jõudsid meile esimesed Ungaris valmistatud Ikarused. Need olid pilkupüüdva välimusega, sees pehmed istmed ja laes panoraamaknad. Kasutust leidsid bussid nii turismisõitudeks kui linnalähiliinidel. Esimest korda oli talvel salongis soe, kuna mootori soojus suunati istmete alla. Peagi jõudsid meie maile veel mugavamad liiklusvahendid ja need Ungari bussid kandsid juba nime Ikarus Lux. Tegemist oli oma aja kõige luksuslikuma linnadevahelise bussiga. Algselt olid salongi tagaosas paar kohta reisisaatjatele ja külmkapp. Sõidu ajal serveeriti suupisteid ning jooke. Mõnigi sõitja tarbis jooki rohkem kui vaja ning sõitis peatusest mööda. Külmkapp ja reisisaatja kohad asendati hiljem reisijatele mõeldud istmetega.

    1971. aasta kevadel jõudsid Kopli kaubajaama 11 bussi Ikarus 250. Suurte akende pärast kutsus rahvas neid «akvaariumiteks». Salongis olid käsipagasi paigutamise kohad, pea kohal kohtvalgusti, sees konditsioneer ja salongi tagaosas asus garderoob ning külmkapp. Eestis liikusid need peamiselt Pärnu ja Tartu liinidel. Sõitsid ka Leningradi, Riiga ja Vilniusesse. Seda marki busse kasutas välisturistide sõidutamiseks Intourist. 1970. aastatel jõudsid Eestisse uued Ikaruste modifikatsioonid. Bussist sai meie reisimise lahutamatu kaaslane.

    Taasiseseisvumine tõi meie teedele Lääne päritolu bussid. Tallinnast avati liinid Saksamaale ning seal sõitsid Volvod, Scaniad ja Setrad. 1990. aastatel ja pärast sajandivahetust viisid Mootori rahvusvahelised reisid rahvast Tallinnast mitmesse Saksamaa linna.

    Täna vuravad Eesti teedel Läänemere regiooni kõige moodsamad bussid. Need on Scania Irizar i8 bussid, mis opereerivad Lux Expressi kaubamärgi all. Moodsates salongides on multimeediakeskused ja internet. Relax-istmetel võib tunda end kui lennuki äriklassis. Magad, jood kohvi ja vaatad filmi, vastad e-kirjadele. Bussiga sõites võid osaleda isegi veebikonverentsil.

    Meie kliimat arvestades on bussindusel tulevikku. Uued rongid võivad olla, aga bussis ei seisa keegi püsti. Lisaks on pileti ostmine ääretult mugav. Mõne klikiga on Tpileti rakendusega võimalik soetada sõiduõigus. Bussijaamad on meeldivad ja puhtad. Need on sageli inimeste suhtlemise ja kohtumiste paigad. Kui paljudes riikides on bussijaamad kõledad, siis meil on need pilkupüüdvad. Aastal 1965 avatud Tallinna Bussijaam on tänaseks kultuurne pealinna ja riigi värav. Siinne puhtus ja külastajasõbralikkus annab silmad ette enamikule lennujaamadele.

    Artiklit koos piltidega saab näha uudisteportaalist Postimees!

     

  • KULTUUR: Tallinna Bussijaama ees olev alajaam sai uue kuue

    Tallinna Bussijaama ees olev alajaam sai uue hingamise ning tervitab saabuvaid külastajaid kaunite retrobusside maalingutega.

    Alajaama kaunistavad sellised ajaloolised bussid nagu Ikarus 55-14 Lux, Ikarus 255, ZIS 127, Volvo B14 Autokori, TA 6-1 ja Setra S6.

    Täname kunstnikke Vahur Agar ja Helena Hanni kauni töö eest!

    Vaata projekti sünnilugu videost või loe lähemalt uudisteportaalist ERR!

  • KULTUUR: Retrobusside festival Tallinna Bussijaamas

    Bussijaam, Tpilet ja Cargobus kutsuvad kõiki RETROBUSSIDE FESTIVALILE TALLINNA BUSSIJAAMA!

    Festival leiab aset 02.06.2023, algusega kell 18.00. Festival on kõigile TASUTA!

    Retrobusside festivali alateema on sel aastal Ikaruse bussid.

    FESTIVAL PAKUB
    Smilersi katusekontsert laiendatud koosseisus ja DJ Margus Kaukese meeleolumuusika.
    Jookeri kokteilibaar, Kookeri pannkoogikäru ja Maitsev Haapsalu suhkruvatilett.
    ✓ Lõbusõidud retrobussidega kogu festivali vältel.
    ✓ Suur retrobusside väljapanek. Uudistada saab 17 bussi erinevatest aastakümnetest. Bussid panevad välja Timeless Buses, Mäkelän Liikenne Oy, Suomen Linja-autohistoriallisen Seuran ja Tallinna Linnatransport.
    ✓ Ikaruse busside teemaline näitus ooteplatvormidel koostöös Liszti Instituudi, Ungari Suursaatkonna ja Ungari Teadus-, Tehnoloogia- ja Transpordimuuseumiga.
    ✓ Reisimise ja liikumise teemaline näitus ootesaali akendel koostöös Eesti Kunstimuuseumiga.

    FESTIVALI AJAKAVA
    → 18.00–19.30 – DJ Margus Kaukese meeleolumuusika.
    → 19.30–21.00 – Smilersi katusekontsert laiendatud koosseisus.
    → 21.00–21.30 – DJ Margus Kaukese meeleolumuusika.
    → Kogu päeva vältel saab teha lõbusõite retrobussidega, maiustada toidutänaval ja tutvuda erinevate näituste ja väljapanekutega.

    Retrobusside festival Tallinna Bussijaamas asendiplaan

    Infot festivali kohta ja videot imeilusast Ikarus Lux’ist, mis on üks seitsmeteistkümnest bussist, mis 2. juunil toimuval Retrobusside festivalil Tallinna Bussijaamas kõiki soovijaid nostalgilisele sõidule viib, saab vaadata SIIT!

  • KULTUUR: Muuseumiöö Tallinna Bussijaamas

    20.05.2023, algusega kell 20.00 toimub Tallinna Bussijaamas muuseumiöö.

    Ajaloolised bussid teevad muuseumiöö programmi raames külastajatele pisikesi tiire õhtuses Tallinnas. Mõni buss tiirutab täie hooga, mõni teeb argliku tiiru ja mõni susiseb niisama kohapeal. Tiirutamiste algus ja lõpp on Tallinna Bussijaamas.

    Loe muuseumiöö programmist lähemalt SIIT!

  • HEATEGEVUS: AED kasutamise õpetus Tartu Bussijaamas

    04.05.2023 kell 15.00–17.00 toimub Tartu Bussijaama ootesaalis tasuta AED elustamisaparaadi kasutamise õpetus bussijaama külastajatele.

    AED on kerge ja kaasaskantav elustamisaparaat, mida kasutatakse inimese elustamiseks südame äkksurma korral. Sellised seadmed on nii avalikes kui ka isiklikes ruumides, aga ka näiteks Tartu Bussijaamas.

    Tartu Tervishoiu Kõrgkooli üliõpilased ja tööötajad viivad Tartu Bussijaamas läbi uuringu elanike teadlikusest AED elustamisaparaadist ning õpetavad ka seda õigesti kasutama.

    Ole kohal, sest AED päästab elu!

  • REISIINFO: Tõrked Tpileti veebikeskkondades on lahendatud

    Meil on hea meel teada anda, et bussipiletite ostmine Tpileti veebilehel on täielikult taastatud.

    Bussipileteid saab endiselt osta ka Tpileti mobiilirakendusest, Tpileti piletimüügiautomaatidest, bussijaamade ja Cargobusi kassadest või bussijuhi käest.

    Mõnusaid bussireise kõigile!

  • REISIINFO: Ajutised tõrked Tpileti veebikeskkondades

    Tpileti veebikeskkondades bussipileteid ostes võib ajutiselt esineda tõrkeid.

    Kuni probleemi lõpliku lahendamiseni saab infot väljuvate busside ja nende täituvuse kohta lühinumbrilt 12550. Bussipileteid saab osta bussijaamade kassadest või bussijuhi käest.

    Vabandame võimalike tekkivate ebamugavuste pärast!

  • REISIINFO: Tartu Bussijaama saabumised ja väljumised on häiritud

    25.04.2023 kell 15.00–23.00 toimuvad Tasku Keskuse ja Tartu Bussijaama hoovipoolsel alal asfalteerimistööd.

    Busside väljumised platvormidelt 3–11 toimuvad bussijaama tänavapoolsel küljel. Busside saabumine toimub Väike-Turu tänava linnaliini peatuses.

    Vabandame võimalike ebamugavuste pärast!

    Tartu Bussijaama asfalteerimistöö

  • REISIINFO: Tallinna Bussijaama varikatuste remonttööd

    24.04.2023 algavad Tallinna Bussijaama varikatuste remonttööd, mis kestavad kaks nädalat. Reisijate ligipääs platvormidele võib olla takistatud. 

    Vabandame võimalike ebamugavuste pärast!

  • KULTUUR: Jazzkaar Tallinna ja Tartu bussijaamades

    Jazzkaare linnaruumiprojekt üllatab reisijaid muusikaliste etteastetega Tallinna ja Tartu bussijaamade ooteplatvormidel.

    Jazzkaare linnaruumiprojekti eesmärgiks on tuua muusika traditsioonilistest kontserdisaalidest pisut ebatavalistesse paikadesse, tutvustada seejuures džässmuusikat ning eelkõige rõõmustada publikut. Põnevatest ülesastumistest võtavad osa mitmed andekad noored muusikud. Lisaks Tallinnale jõuab linnaruumiprojekt Tartusse, Viljandisse ja Pärnusse.

    Jazzkaare linnaruumiprojekt Tallinna Bussijaamas:
    28.04.2023, kell 16.30–17.00

    Jazzkaare linnaruumiprojekt Tartu Bussijaamas:
    19.04.2023, kell 15.00–15.30

    Tule ja naudi imelist muusikat meie bussijaamades!

  • REISIINFO: Muudatused trammiliikluses

    Alates 17.04.2023 hakkavad toimuma muudatused trammiliikluses, seoses Vanasadama trammiliini ehitustöödega, mis ühtlasi puudutavad ka trammide ühendusi Tallinna Bussijaamaga.

    Tallinna Bussijaama juures peatuvaid trammiliine number 2 ja 4 hakkab asendama buss number 52.

     
    17.04.2023–31.05.2023 katkestatakse liiklus trammiliinidel:

    • 2 Kopli <<>> Suur-Paala
    • 4 Tondi <<>> Lennujaam 

     
    17.04.2023–31.05.2023 avatakse ajutiselt bussiliin:

    • 52 Ülemiste jaam <<>> Hobujaama


    Loe lähemalt trammiliikluse muudatustest SIIT!

    Muudatused trammiliikluses

  • KULTUUR: Raamatukogubuss Katarina Jee kinkis Tallinna Bussijaamale raamatuid

    03.04.2023 kinkis Tallinna Keskraamatukogu raamatukogubuss Katarina Jee Tallinna Bussijaama reisiraamatukogule lasteraamatuid.

    Tallinna Keskraamatukogu kinkis rahvusvahelise lasteraamatupäeva puhul reisiraamatukogudele raamatuid ja soovib sellega rõhutada lugemise olulisust laste mitmekülgses arenemises ning aidata kaasa lasteraamatute kättesaadavusele. 

    Vaata intervjuusid asjaosaliste ja T grupp OÜ turundus- ja kommunikatsioonijuhi Kadriann Rauaga või loe lähemalt uudisteportaalist Postimees!

  • HEATEGEVUS: Koos teeme head – „Anname au!“

    Bussijaamad ja Cargobusi terminalid aitavad koguda annetusi „Anname au!“ heategevuskampaania toetuseks, mida viivad läbi MTÜ Eesti Vigastatud Võitlejate Ühing ja Naiskodukaitse.

    01.04.2023–30.04.2023 saab osta „Anname au!“ sinilille märke ja käepaelu annetuste eest Tallinna, Tartu, Narva Fama, Rakvere ja Jõhvi bussijaamades. Lisaks Cargobusi terminalides Tallinnas, Pärnus, Kuressaares, Võrus ja Haapsalus.

    Müügil olevad „Anname au!“ tooted:
    Punutud käepael sinilillega – 7 €
     Silikoonist käepael – 2 €
    Vilditud sinilll – 2 €

    Kandes sinilillemärki, toetad ja tunnustad kõiki kaitseväe ja Kaitseliidu veterane ning nende lähedasi.

    Loe lähemalt heategevuskampaaniast „Anname au!“ kodulehelt annameau.ee!

    Anname au!

  • HEATEGEVUS: Koos teeme head – NULA 2023

    NULA inkubaator on sündinud selleks, et aidata nutikalt lahendada ühiskondlikke probleeme ehk anda vastused ja lahendused küsimusele „Mis on pildil valesti?“. 

    Kui sul on idee kriitilise ühiskondliku probleemi lahenduseks – NULA-st saad vajalikud teadmised ja asjatundlike mentorite nõu, kuidas ideest elujõuline lahendus kasvatada.

    Kolmel parimal lahendusel, mis läbivad pooleaastase inkubaatori, on võimalik saada idee elluviimiseks kuni 25 000 euro suurune stardikapital Kodanikuühiskonna Sihtkapital SA-lt.

    Sellele vägevale algatusele aitab kaasa ka T grupp OÜ. Meie hallatavates bussijaamades, Tallinnas, Tartus, Rakveres ja Jõhvis, ning Cargobusi terminalides üle Eesti, hakkavad käesoleval kuul jooksma NULA videoklipid ning seintele jõuavad plakatid üleskutsetega, et kõik lennukate lahendustega inimesed laseksid oma ideed valla ja aitaksid kaasa Eesti elu parandamisele.

    Haara härjal sarvist ja saada oma idee vahemikus 28.02.2023–31.03.2023 NULA poole teele SIIN!

  • PÄEVAKAJALINE: Usaldusväärne ettevõte 2023

    T grupp OÜ – usaldusväärne ettevõte

  • PÄEVAKAJALINE: Veoauto kastis loksumisest turvalise ja meeldiva rännakuni

    Bussiga ühest linnast teise – esmapilgul justkui nii lihtsakoeline ja kiretu! Tegelikkus on aga kordades sisukam ja selle nimel on juba pikka aega tõsist tööd tehtud. Ammuilma on möödas ajad, kui bussisõit oli üksnes transport selle kõige lihtsamas vormis. Bussisõit toob reisijatele nii kultuuri, kaasinimestega kohtumise võimaluse, säästlikkuse kui ka positiivsed emotsioonid.

    Sajanditagused Eesti-sisesed reisimisvõimalused ja nägemus inimesest selle osana tunduvad praegu enamikule meist ilmselt nii naljakad kui ka lihtsalt uskumatud. Ühest kohast teise liikumise piiratud võimalused on muidugi teadatuntud fakt, millega tegeletakse siiani ja mida võib võrrelda Tallinna linna või Eesti riigiga – alati saab midagi veel paremaks muuta. Siiski on bussisõitu eelistavate inimeste kasvamine selge märk, et suurim töö on praeguseks juba tehtud.

    Ilmselt ei tea paljud aga seda, et 1920ndatel laiemaks kasutamiseks loodud esimesed „bussid“ olid sisuliselt keevituskuuri läbinud veoautod, mille pikim marsruut polnud sugugi Tallinnast Tartusse, vaid tükk maad lühem. Miks? Märksõnade hulka kuuluvad nii võimekus, mugavus kui ka turvalisus. Praegu tundub absurdne, et 1956. aastal konstrueeritud ZIS-busside pidurid ei olnudki mingid õiged pidurid. Lähtuvalt sellest pole ka ime, et reisijat nähti põhimõtteliselt vaid veose objektina ja ei millegi enamana. Arusaamine, et inimene peab ennast kogu bussisõidu vältel hästi tundma ja bussiga reisimine saab olla nii säästlik kui ka kultuurne tegevus, jättis ennast veel pikkadeks aastakümneteks ootama. Sama lugu ka eestlaste vajadustele vastavate marsruutide ja selleks loodud taristuga. Kunagistest trööstitu väljanägemise ja kütusehaisuga LAZ ning Ikaruse bussidega seonduvast tsirkusest oleme hüpanud ratastel meelelahutuskeskuste ajastusse.

    Ettetulevate raskuste ületamist on alati soodustanud oluline fakt: buss on ainuke suuremate gruppide liigutamiseks mõeldud sõiduk, mida saab viia täpselt sinna, kus inimesed seda vajavad – ei mingeid rööpaid, elektriliine ega maandumisradasid. Bussindusele omane paindlikkus ja Eesti hajaasustus töötavad kenasti üksteise kasuks ning on vorminud eestlaste harjumusi bussisõitu eelistama. Bussisõit suudab võimalikult optimaalselt inimeste vajadustega kohaneda ja paljud teenused toimisid sisulises mõttes juba ammu enne ametlikult formuleerimist, mille väga heaks näiteks on Cargobus.

    Kust kohast, kuhu ja kuidas? Nagu näitab nii Eesti kui ka meie lähiriikide kogemus, mõjutab reisijate bussisõidu agarust nii selgus marsruutide, ümberistumiste ja piletisüsteemi osas kui ka bussijaamade lähedus kesklinnale ning pakutavad lisahüved. Buss ei tohiks olla vaid transport ja bussijaam vaid ebamugavate pinkidega kõle koht ootamiseks – õnneks neid seisukohti enam keegi kahtluse alla ei seagi. 1965. aastal valminud Tallinna Bussijaam on meeldivaks paigaks nii reisi alustajatele kui ka lõpetajatele. Paljude välismaiste valdkonna spetsialistide jaoks on Tallinna Bussijaama puhtus omaette vaatamisväärsus.

    Küsitluste kohaselt tulevad umbes 70% reisijatest Tallinna Bussijaama kohale kuni 60 minutit enne reisi ja mitte pelgalt igaks juhuks, vaid palju selgema eesmärgiga – kes soovib enne sõitu veidi keha kinnitada, kes natukene tööasjadega tegeleda. Lühidalt: ilusad ja mugavad bussid ning bussijaamad tõmbavad rahvast reisima. Suureks ja oluliseks, kuid mitte siiski ainukeseks murranguks selles osas on olnud Lux Expressi bussid. Pole ebatavaline, et ühest Eesti otsast teise sõitval autojuhil tekib pärast kümmekond minutit uhke bussi taga sõitmist tunne, et ta võiks hoopis ise selle bussi mugaval istmel sõitu nautida ja ehk ka samal ajal tööd teha või raamatut lugeda. Eesti võib õigustatult uhkust tunda, sest paljudes riikides vaid eksklusiivse eritellimusega saadaolevad bussid on meie Maarjamaal igapäevane reaalsus kõikidele inimestele ja seda vägagi mõistliku summa eest.

    Bussisõit on oluline ühisliikuvuse viis, mille elushoidmise ja igakülgse arendamise olulise mootorina T grupp OÜ tegutseb. Hoiakute ja harjumuste muutmine võib ühiskonnas tunduda algul pikk ja vaevaline, kuid praeguseks pole bussisõit sõltumata staatusest ja sissetulekust kellegi jaoks häbiasi. Lisaks isiklikule mugavusele ja kasule mõtleb vastutustundlik inimene ka ökoloogilisele jalajäljele. See pole ainult populaarne mõtteviis, vaid sellel on suured keskkondlikud ja eetilised mõjud. Kui varem eeldati, et bussiga teise linna kohtumisele tulnud kolleegil on auto katki, küsitakse nüüd vastupidises olukorras üsna sagedamini: „Miks autoga ja mitte hoopis bussiga?“

    Fakte ajaloost:

    • 1922 avati esimesed viis bussiliini, mis hakkasid rahvast vedama regulaarse graafiku alusel.
    • Enne Teist maailmasõda hangiti Eestisse Lääne-Euroopa ja Ameerika tootjate busse, mida siinmail ehitati ringi ja putitati.
    • 1956 tulid linnadevahelistele reisidele ZIS 127 (ZIS tähendab Zavod imeni Stalina) ja Ikarus 55 bussid, mis pidid võimu arvates kujutama Nõukogude Liidu suursaavutust, kuid olid parajad Vene imed.
    • 1959 koliti kaugliinide bussijaam Tallinnas praegusesse asukohta ja 1965 avati seal praegune hoone, mida renoveeriti aastal 2012. Praeguses asukohas on bussijaam juba pea kolmele inimpõlvele omane ja tuttav.
    • Lennunduse arenedes 2000ndate algul tekkis olukord, kus vaene eestlane ei viitsinud enam Sakamaale bussiga reisida. Seetõttu tõi Lux Express turule meelelahutuskeskustega varustatud bussid kuni 500 km distantside jaoks. Ajakulu on lendamisega sama, kuid bussid on mugavamad, liiguvad kesklinnast kesklinna, seal saab kasutada internetti, vaadata meelelahutuskeskusest filme ja mängida. Samuti on bussisõit turvalisem ja odavam kui oma autoga reisimine.

    Loe artiklit uudisteportaalist Delfi!

    Irizar i8 & Ikarus 255
    Irizar i8 versus Ikarus 255 – tänapäeva kaugliin versus mineviku kaugliin Eestis.
    Autor: Sergei Zjuganov

  • REISIINFO: Tartu Bussijaama tualettide remonttööd

    Alates 16.01.2023 algavad Tartu Bussijaama tualettides remonttööd, mis kestavad orienteeruvalt 3–4 nädalat. Sellel ajal tualette kasutada ei saa. Lähim tualett asub Tasku keskuses.

    Vabandame võimalike ebamugavuste pärast ja täname mõistva suhtumise eest.

  • KULTUUR: Eesti Kunstimuuseumi uus näitus Tallinna Bussijaamas

    Eesti Kunstimuuseumi uus näitus Tallinna Bussijaamas heidab pilgu reisimisele ja liikumisele. Bussijaama akendel näeb teoseid Eesti Kunstimuuseumi kogust eesti kunstnikelt, kes on kujutanud reisimist ning mõtisklenud teelolemise üle.

    Uue näituse Tallinna Bussijaama akendel avavad Erna von Brinckmanni humoorikad koomiksilaadsed stseenid albumist “Mälestused suviselt matkalt 1936”, mis sündisid autori kingitusena kunstnikust sõbrale Oskar Sädekile ning kujutavad nende ühiseid suviseid matku peamiselt Ida- ja Kagu-Eestisse.

    Ootesaali akendel näeb reprokleebistena teoseid sellistelt kunstnikelt nagu Jaan Elken, Jüri Arrak, Lydia Mei, Märt Bormeister, Aleksander Peek, Eduard Ole ja Tiit Pääsuke. Iga teose juures on lühike saatelugu.

    Kutsume kõiki vaatama meie värskelt avatud näitust, millega soovime omalt poolt ilusat uut 2023. aastat, mis on ühtlasi kuulutatud ka liikumisaastaks.

    Loe lähemalt uudisteportaalist ERR!

    Jaan Elken "Väike-Õismäe"
    Jaan Elkeni “Väike-Õismäe” on üks reprodest, mis on üleval Tallinna Bussijaama näitusel. 
    Autor: Eesti Kunstimuuseum

  • REISIINFO: Filmimine Tallinna Bussijaamas

    04.01.2023 kell 12.10–14.10 toimub Tallinna Bussijaama siseruumides ja ooteplatvormidel filmimine.

    Püsige valvsad, kui ei soovi kaamerapildile jääda.

    Vabandame võimalike ebamugavuste pärast!

  • KULTUUR: Vene Teater Tallinna Bussijaamas

    20.12.2022 kell 12.00 loovad Tallinna Bussijaamas pühademeeleolu Vene Teatri armastatud näitlejad Jekaterina Kordas ja Aleksandr Žilenko oma kauni muusikalise kavaga.

    Muusikaline etteaste toimub «Vene Teater linnas» ja «Kultuur kõnnib bussijaamas» raames.

    Kõik on oodatud nautima tasuta muusikat Tallinna Bussijaama!

    Vaata lähemalt uudisteportaalist ERR! (Artikkel on vene keeles.)

    Vene Teater Tallinna Bussijaamas

  • PÄEVAKAJALINE: Sotsiaalkindlustusamet tänab T gruppi koostöö eest

    15.12.2022 toimus Sotsiaalkindlustusameti tänuüritus, kus tänati ka T gruppi panuse eest Ukraina sõjapõgenike vastuvõtu korraldamisel.

    Sõjaolukord Ukrainas tõi meile rohkelt sõjapõgenikke, kes vajasid abi ja tuge. Tallinna Bussijaam oli koht, kuhu saabus iga päev nii transiidis olevaid kui ka Eestisse jäävaid abivajavaid põgenikke. Kahjuks puudus põgenikel alguses võimalus saada vajalikku infot ja riigipoolset tuge.

    Koostöös Sotsiaalkindlustusametiga avati Tallinna Bussijaamas infopunkt Ukraina sõjapõgenikele, kus põgenikud said vajalikku infot ja abi ning lisaks ka ajutist ööbimisvõimalust bussijaamas ja transporti vastava linna kogunemispunktidesse.

    Loe koostööst lähemalt SIIT!

  • REISIINFO: Bussid võivad tormi tõttu hilineda

    TÄHELPANU!

    Keeruliste ilmastikuolude ja tormi tõttu võivad bussid hilineda või väljumised ära jääda.

    Vabandame võimalike ebamugavuste pärast ja soovime kõigile ohutut liiklemist!

    Busside väljumisgraafikutega saab tutvuta veebilehel Tpilet.ee.

  • PÄEVAKAJALINE: Tallinna Bussijaam soovib riigi eriplaneeringu algatamist

    Tallinna Bussijaama opereeriv T grupp pöördus Rahandusministeeriumi poole, et too algataks riigi eriplaneeringu, millega saaks otsustada, kas bussijaam jääb praegusesse paika ning kas Juhkentali 48 parkimisplats, kuhu plaanib Liven Kodu 17 OÜ üheksakorruselise kortermaja ehitada, peaks ka edaspidi busside jaoks alles jääma.

    T grupi hinnangul peaks sekkuma nii linn kui riik. Riik peaks eriplaneeringuga paika panema bussijaama ala. Linn peaks parkimisala otstarbe võimaliku muutmise takistama ja detailplaneeringu metelemise seisma panna. Tallinna Bussijaama toimimine on selgelt riiklik huvi ning annab aluse eriplaneeringu algatamiseks, nii saaks kõikide huvid selgelt paika panna.

    T gruppi esindava advokaadibüroo pöördumises Rahandusministeeriumi poole paluti algatada Tallinna Bussijaama asukoha täpset väljaselgitamist ja riigiplaneeringut vajaliku taristu rajamiseks. Juhkentali 48 kinnistul parkimisevõimaluse kadumisel ja busside suubumisel Tallinna linnaliikluses ummikutesse ei ole maakonna- ja kaugliinide toimepidev jätkumine võimalik. 

    “Peale parkimisplatsi kadumist on viimase kuuga iga bussifirma oma parkimismurega ise tegelenud ja mingid lahendused leidnud, kuid see pole  jätkusuutlik lahendus ning seab ohtu ka Tallinna Bussijaama eksistentsi,” ütles T grupi tegevjuht Airika Aruksaar.

    “Piirkonnas ringi sõites olen märganud erinevate ettevõtete busse parkimas tänavate ääres, Ülemiste ja Sikupilli keskuste parklates, Tartu maantee Circle K-s, ka Ülemiste linnakus. Kui meie tänast liikluskorralduslikku seisu, kas või ajutiselt kuni muu bussijaama asukoha määramiseni, ei peeta vajalikuks lahendada, siis muutub kaugliinide ligipääsetavus jaamale niivõrd kriitiliseks, et liine tuleb sulgeda. Olulisel määral liinide vähendamine aga ei võimalda meil ka tänasel moel enam bussijaama opereerida,” rääkis Aruksaar.

    “Tallinna Bussijaam asub aadressil Lastekodu 46 alates aastast 1965. Seega on reisijate vaates tegu harjumuspärase asukohaga, mis on kesklinna piiril ja hästi ühendatud eri linnaosadega. Meie seisukoht on, et praegune asukoht on antud teenuse pakkumiseks harjumuspärane ja hea lahendus. Sama on väljendanud ka Tallinna linnavalitsus. Kui riiklikult olulise objekti asukohta peaks olema tarvidus muuta, siis meie selle vastu ei saa,” lausus Aruksaar.

    Tallinna abilinnapea Tanel Kiige sõnul jäävad pealinna käed selle olukorra lahendamisel lühikeseks ning kogu segadus oleks olemata, kui riik poleks bussijaama ega busside parkimiseks kasutatud ala eraomanikele maha müünud.

    “Pigem on praeguse ajutise ümberkorraldusega kohanetud. Pikemas vaates on küsimus, mis saab olema bussijaama parkimise võimalus ning milline maht jääb tänase bussijaama territooriumile, millisel määral näeme seda Ülemiste terminalis. Siin on vaja teha mitu üksteisest sõltuvat otsust,” ütles Kiik.

    Küll on Tallinna linnaplaneerimise ameti võimsuses otsustada ala sihtotstarbe muutmise üle. Lõpliku otsuse kinnistu detailplaneeringu kohta teevad siiski linnavalitsus ja linnavolikogu. 

    Loe lähemalt uudisteportaalist ERR!

    Tallinna Bussijaam

  • REISIINFO: Tallinna Bussijaama piletikassa lahtiolekuajad muutuvad

    Alates 01.12.2022 muutuvad Tallinna Bussijaama piletikassa lahtiolekuajad.

    Tallinna Bussijaama piletikassa on avatud:
    E–R 07.30–20.00
    L 08.00–20.00
    P 09.00–20.00

  • PÄEVAKAJALINE: Tallinna Bussijaamas kaob busside parkimise võimalus

    Novembri algusest ei saa bussid enam parkida Tallinna Bussijaama juures, sest krundi omanikul on plaan ehitada sinna korterelamu. Ekspertide hinnangul võib bussijaama ümbruses olev liiklus muutuda pingeliseks.

    Bussijaama tegevjuhi Airika Aruksaare sõnul muid parkimisvõimalusi bussijaama juures ei ole ja edaspidi peab iga bussifirma ise vaatama, kuidas hakkama saab. Aruksaar lisas, et inseneribüroo Stratum uuringu järgi võib paljude suurte maaliinibusside tihedam liikumine bussijaama ümbruse ristmikel ja parkimine tänavatel tekitada tõsiseid ummikuid.

    Bussijaama juhtkond püüdis kinnisvara arendava ettevõtte Liven omanikega kokku leppida, et parkimisala Juhkentali 48 krundil säiliks, kuni linn loob bussidele uued võimalused ning ajapikendust saadi kolmeks kuuks, kuid nüüd on see läbi.

    Aruksaare hinnangul pakuks esialgu leevendust liiklusskeemi ja fooritsüklite muutmine, edaspidi aga oleks vaja bussijaama ümber kogu liiklus ümber korraldada ja ka võimalikult kiiresti välja ehitada. Seni võiks linnavalitsus oodata Liveni soovitud detailplaneeringu heakskiitmisega, lisas ta.

    “Linna planeerimisamet ütleb, et linnaehituslikult ei ole see koht busside seisualaks sobiv. Kuid sellisel juhul tuleks teha liiklusskeem ümber nii, et bussid saab mujale parkima suunata. Ootame transpordiametilt sobiva liikluskorralduse väljatöötamist,” lausus Airika Aruksaar.

    Abilinnapea Tanel Kiik selgitas, et Tallinna transpordiamet ja linnaplaneerimise amet on arutanud asja kinnistu omanikuga, kuid “linn ei saa sõlmida kompromisse kahe äriühingu nimel”.

    Loe lähemalt uudisteportaalist ERR ja Postimees!

    Bussijaama tegevjuht Airika Aruksaar
    Bussijaama tegevjuht Airika Aruksaar kõnealusel krundil.
    Foto autor: Tairo Lutter / Postimees

  • PÄEVAKAJALINE: Ungari Suursaatkonna vastuvõtt

    17.10.2022 toimus Viimsi Artiumis Ungari Suursaatkonna pidulik vastuvõtt, millest võtsid osa ka meie ettevõtte esindajad.

    Ungari Suursaatkonna vastuvõtul meenutati koos partnerite ja sõpradega 1956. aasta Ungari revolutsiooni ja vabadusvõitlust ning ka Ungari vabariigiks väljakuulutamist 1989. aastal. Ühtlasi tutvustati meie koostööpartneri Liszti Instituudi uut direktorit János Tischlerit. Lavale astus ka imeline Korinda Band, kes esitas Ungari rahvamuusika pärleid.

    Ungari Suursaatkonna vastuvõtt
    Ungari Suursaatkonna vastuvõtt Viimsi Artiumis.
    Foto autor: Ungari Suursaatkond

  • REISIINFO: Tõrked Tpileti veebikeskkondades on lahendatud

    Meil on hea meel teada anda, et bussipiletite ostmine Tpileti veebilehel on täielikult taastatud.

    Bussipileteid saab endiselt osta ka Tpileti mobiilirakendusest, Tpileti piletimüügiautomaatidest, bussijaamade ja Cargobusi kassadest või bussijuhi käest.

    Mõnusaid bussireise kõigile!

  • REISIINFO: Ajutised tõrked Tpileti veebikeskkondades

    Tpileti veebikeskkondadest bussipileteid ostes võib ajutiselt esineda tõrkeid.

    Kuni probleemi lõpliku lahendamiseni saab infot väljuvate busside ja nende täituvuse kohta lühinumbrilt 12550. Bussipileteid saab osta bussijaamade kassadest või bussijuhi käest. Bussijuhtidele tasumine toimub enamasti sularahas.

    Vabandame võimalike tekkivate ebamugavuste pärast!

  • PÄEVAKAJALINE: Transpordiamet tunnustas tublimaid ühistranspordi valdkonnas tegutsejaid

    30.09.2022 toimus Transpordiameti pidulik konverents “Kuhu liigud, Eesti ühistrasnsport”, kus Transpordiamet andis esmakordselt välja ühistranspordi valdkonna tunnustusi ettevõttete ja organisatsioonidele, kes on paistnud silma ühistranspordi arendamisega.

    “Tunnustamisega vaatame tagasi viimastel aastatel ühistranspordis saavutatule ja tõstame esile neid, kes ühistranspordi korraldajatest, ettevõtetest, kohalikest omavalitsustest ning uudsete teenuste arendajatest esile kerkivad,” selgitas Transpordiameti liikuvuse planeerimise teenistuse direktor Kati Tamtik.

    T grupp sai eritunnustuse uue ühistransporditaristu kategoorias. T grupp on mitme linna värav ning pälvis auhinna bussijaamade renoveerimise eest, kultuuri toomise eest bussijaamadesse ning panuse eest pagulasabi korraldamisel. Lisaks oli T grupp nominent pileti- või piletimüügisüsteemi eritunnustuse kategoorias.

    T grupp ühendab ja arendab liikuvusteenuste brände: Bussijaam, Cargobus ja Tpilet. Nimetatud teenuste integreerimine loob sünergia tagamaks kvaliteetse virtuaalse ning füüsilise infrastruktuuri liikuvusteenuste pakkujatele ja kasutajatele. T grupp tegeleb hoonete ja kinnistute haldusega, äripindade rentimisega, busside saabumiste ja väljumiste korraldamisega, bussiinfo jagamisega, füüsilise ja virtuaalse piletimüügiga, pagasihoiuga ja pakiveoga bussides.

    T grupp näeb ennast üha olulisema liikuvusteenuste eestkõnelejana.  

    Loe lähemalt transpordiameti kodulehelt transpordiamet.ee!

    Transpordiameti ühistranspordi tunnustuse saajad 2022
    Transpordiameti ühistranspordi tunnustuse saajad 2022.
    Foto autor: Transpordiamet

  • KULTUUR: Eesti Kunstimuuseum täiendas Rakvere Bussijaama näitust

    Märtsis 2022 tõi Eesti Kunstimuuseum Rakvere Bussijaama vaateakendele näituse Virumaa-teemaliste maalide reprodest koos põnevate taustalugudega, mis pakkusid külastajatele palju äratundmisrõõmu.

    Augustis täiendas Eesti Kunstimuuseum märkimisväärset näitust veelgi kaasahaaravamate teostega ning nüüdseks kaunistavad Rakvere Bussijaama ootesaali vaateaknaid lisaks veel järgmised teosed: 

    1. Richard Uuutma “Rannaküla vaade”
    2. Roman Nyman “Põhja-Eesti maastik”
    3. Karl Otto Gerhard von Kügelgen noorem “Kunstnik perekonnaga Vinni mõisas”
    4. Lepo Mikko “Pandivere kõrgustikult” 


    Loe näitusest lähemalt SIIT!

    Karl Otto Gerhard von Kügelgen noorem “Kunstnik perekonnaga Vinni mõisas”
    Karl Otto Gerhard von Kügelgen noorema “Kunstnik perekonnaga Vinni mõisas”
    on üks uutest piltidest, mille reprot Rakvere Bussijaamas näha saab.
    Autor: Eesti Kunstimuuseum

  • KULTUUR: T grupp pidas meeleoluka juubelipeo neljas bussijaamas

    15.07.2022 pidas T grupp OÜ oma kaubamärgi Cargobusi 30ndat juubelit korraga Tallinna, Tartu, Rakvere ja Jõhvi bussijaamades. 

    „Meie juubelivanus, 30 aastat, tähistab ühtlasi vaba liikumist vabas Eestis. Bussiliinid ühendavad kogu Eestimaad küladest linnadeni ja väljapoole Eestit. Oleme igas linnas väravaks sinna saabujatele ja sealt lahkujatele ning uhked selle üle, et täidame niivõrd olulist esindusrolli,“ sõnas T grupp OÜ tegevjuht Airika Aruksaar.

    Muusikalisi elamusi pakkusid Tallinnas Anne Veski ja Tanja Mihhailova-Saar, Tartus Synne Valtri, Rakveres Kõrsikud ja Jõhvis Alika Milova bänd. Lisaks pakkus Tallinna Bussijaam oma juubelipeo külalistele nostalgilisi lõbusõite retrobussidega, maitsterohket toidutänavat ning palju muid vahvaid üllatusi. Igast bussijaamast toimus otseülekanne Delfi TV vahendusel.

    Täname koostööpartnereid, kes peo õnnestumisele oma õla alla panid: Delfi, Eesti Kunstimuuseum, Eesti Rahvusraamatukogu, Estonian Lines, Eesti Hoiuraamatukogu, ISIC, Jewe Keskus, Jooker, Kooker, Lux Express, Plus Catering, Timeless, Tradehouse, Vene Teater ja WOW Events.

    Loe lähemalt ja vaata pilte uudisteportaalist Postimees või otseülekande salvestust uudisteportaalist Delfi!

  • KULTUUR: Eesti Kunstimuuseum tõi Tartu Bussijaama akendele teoseid Tartust

    Alates 13.08.2022 pakub Tartu Bussijaama külastajatele silmailu näitus Tartu-teemalistest teostest Eesti Kunstimuuseumi kogust.

    Teosed on Tartu Bussijaama akendele toodud reprokleebiste kujul, mis annab võimaluse näha teoseid teises valguses. Väljapanekut täiendavad lühikesed taustalood, mis seovad teoseid Tartuga.

    “Näitusele sai valitud tööd Eesti kunstnikelt, kelle puhul on teada nende tihe seos Tartuga. Näiteks Valve Janov, kes moodustas oma mõttekaaslastega mitteametliku kunstirühmituse Tartu sõpruskond ning kelle eksperimentaalset loomingut on nimetatud ka Karlova avangardiks. Või Karl Pärsimägi, keda on Pallase õpilasena ja tema värvikireva maalilaadi tõttu kutsutud ka Tartu Matisse’iks. Peale nende on näitusel ka võib-olla ehk mitte nii tuntud teosed Eduard Wiiraltilt, Villem Ormissonilt, Linda Kits-Mägilt ning Villu Järmutilt ja Enn Kärmaselt,” kirjeldas Eesti Kunstimuuseumi turundus- ja teenindusvaldkonna juht Piret Järvan.

    Hiljuti uuenduskuuri läbinud Tartu Bussijaama külastab 1,5–2 miljonit inimest aastas. “Tartu Bussijaama haldava T grupp OÜ 30. juubeli puhul soovisime külastajate jaoks bussijaama ilmet värskendada ning pakkuda bussiooteajaks killukest kultuurielamust. Kuna Tartu on ülikoolilinna kõrval olnud ka kunstilinn, kus on alguse saanud paljude Eesti kunstnike loometee ning kus kunstielu on pidevalt keenud, leidsime, et just Eesti kunst võiks olla see, mis külastajaid ootesaalis vastu võtab,“ ütles T grupp OÜ turundus- ja kommunikatsioonjuht Kadriann Raud.

    Loe lähemalt uudisteportaalist ERR!

    Villu Järmuti ja Enn Kärmase tarbegraafika näitus Tartu Kunstnike Majas
    on üks piltidest, mille reprot Tartu Bussijaamas näha saab.
    Foto autor: Tartu Bussijaam

  • KULTUUR: Suur juubelipidu neljas bussijaamas

     

    JUUBELIPIDU ON KÕIGILE TASUTA!

    T grupp OÜ kutsub kõiki 15.07.2022, algusega kell 15.00 suurele juubelipeole! Juubelipidu toimub korraga Tallinna, Tartu, Rakvere ja Jõhvi bussijaamades.

    T grupp OÜ opereerib Tallinna, Tartu, Rakvere ja Jõhvi bussijaamasid, haldab Tpilet.ee piletimüügikeskkonda ja korraldab Cargobusi pakiveoteenust. T grupp OÜ suurel juubelipeol tähistame eelkõige Cargobusi 30ndat tegevusaastat ning soovime lähemalt tutvustada ka oma teisi brände ja teenuseid.

    NB! Delfi TV vahendusel saab näha ka otseülekannet kõikides bussijaamades toimuvatest juubelipidustustest.

     

    JOOKSVA INFO JUUBELIPIDUDE KOHTA LEIAD

    bit.ly/JUUBELIPIDU-TALLINNA-BUSSIJAAMAS

    bit.ly/JUUBELIPIDU-TARTU-BUSSIJAAMAS

    bit.ly/JUUBELIPIDU-RAKVERE-BUSSIJAAMAS

    bit.ly/JUUBELIPIDU-JÕHVI-BUSSIJAAMAS

     

    TALLINNA BUSSIJAAMA JUUBELIPEO KAVA

    Õhtujuht → Tanja Mihhailova-Saar.
    Muusikalised etteasted – Anne Veski, Tanja Mihhailova-Saar ja DJ Margus Kaukes.
    Kõnelejad → abilinnapea Andrei Novikov, omanik Hugo Osula, retrobusse tutvustab Tõnu Piibur ja videotervitused meie koostööpartneritelt.
    Retrobussid → TASUTA lõbusõidud kogu päeva vältel. Tutvu bussidega lähemalt SIIN!
    Loosiratas → iga loos võidab! Auhinnad panevad välja: Bussijaam, Cargobus, Tpilet, erinevad bussifirmad, Eesti Kunstimuuseum, Vene Teater, Eesti Rahvusraamatukogu, Hoiuraamatukogu, ISIC, Jewe Keskus, Tradehouse jt.
    Toidutänav → toidukärud ja kokteilibaar.
     Otselülitused → teistesse bussijaamadesse Delfi TV vahendusel.

     

    TARTU BUSSIJAAMA JUUBELIPEO KAVA

     Õhtujuht → Kaarel Targo.
     Muusikaline etteaste → Synne Valtri.
     Kõneleja → abilinnapea Priit Humal.
    Otselülitused → teistesse bussijaamadesse Delfi TV vahendusel.

     

    RAKVERE BUSSIJAAMA JUUBELIPEO KAVA

     Õhtujuht → Kaidu Tiirik.
     Muusikaline etteaste → Kõrsikud.
     Kõneleja → abilinnapea Laur Kaljuvee.
     Sünnipäevaamps → TASUTA tort ja tervitusjook külalistele.
    Otselülitused → teistesse bussijaamadesse Delfi TV vahendusel.

     

    JÕHVI BUSSIJAAMA JUUBELIPEO KAVA

     Õhtujuht → Ronaldo Sildnik.
     Muusikaline etteaste → Alika Milova bänd.
     Kõneleja → vallavanem Maris Toomel.
     Sünnipäevaamps → TASUTA tort ja tervitusjook külalistele.
     Lisaks → kohalikud üllatusesinejad ja loosimised.
    Otselülitused → teistesse bussijaamadesse Delfi TV vahendusel.

     

    Tallinna Bussijaam suur juubelipidu
  • REISIINFO: Bussipiletite uued teenustasud

    Alates 01.07.2022 hakkavad kehtima bussipiletitele uued teenustasud.

    Tpileti piletimüügikeskkonadest bussipiletite ostmisel rakendub nüüdsest 55 sendi suurune teenustasu. Meie bussijaamade ja Cargobusi kassades rakendub nüüdsest 25 sendi suurune teenustasu.

    Tpileti piletimüügikeskkonadest nullpileti ostmisel rakendub endiselt 1 euro suurune teenustasu. Kassadest nullpileti soetamisel rakendub endiselt teenustasu erandkorras liinil 347 (Tartu-Pärnu), eakatele 63+ ja kooliealistele kuni 19-aastastele reisijatele (k.a).

    Uued piletimüügieeskirjad leiad SIIT.

  • REISIINFO: Tartu Bussijaama remont

    Tartu Bussijaamas algab tuleval esmaspäeval, 16.05.2022, kaks kuud kestev ümberehitus, mis sulgeb ajutiselt ootesaali. Nii piletimüük kui Cargobusi pakiveo- ja kulleriteenus kolivad ajutistesse soojakutesse.

    Estiko Grupi kinnisvara arendusjuht Sven Saar selgitas, et ümberehitustööd puudutavad nii bussijaama sise- kui välisosa. “Praegused piletimüügiboksid lammutatakse, mis tähendab, et ootesaali tekib reisijatele ruumi juurde,” selgitas Saar.

    Lisaks ehitatakse olemasolev Cargobusi teeninduslett suuremaks ning see liigub ootesaalile lähemale. “Nii võiks olla teenindamine kõigile mugavam, sest praegu on Cargobusi ruumid väga väikesed. Siis aga saab anda pakke ning müüa pileteid ühest ja samast kohast,” selgitas Saar.

    Kuna ehitustööde ajal on ootesaal suletud, hakkab nii piletimüük kui pakkide vastuvõtt ja väljastamine toimuma ajutistest soojakutest, mis jäävad avaturupoolsesse otsa. Samas jääb R-Kioskile ja Caffeine kohvikule ligipääs ka remondi ajal alles. Bussid väljuvad ehitus- ja remonttööde ajal tavapärastelt platvormidelt.

    Tartu Bussijaama soojakute asendiplaan

    Sven Saare sõnul tehakse kõik vajalikud tööd nii kiiresti kui võimalik. “Meie soov on reisijate elu võimalikult vähe häirida, mistõttu teeme näiteks välitöid väiksemate etappide kaupa. Kõik piirdeaiad paigutatakse nii, et kõnniteedel oleks võimalik liikuda,” selgitas Saar.

    Rovin OÜ koostatud ehitusprojekt nägi ette ka Soola tänavaga külgneva fassaadi ümberehitust, kuid Saare sõnul lükkub see praegu edasi. “Otsustasime välitööde ehitusmahtu vähendada ja keskenduda esmajoones bussijaama külastaja heaolule,” lausus Saar.

    Bussijaama operaatori T grupp OÜ tegevjuhi Airika Aruksaare sõnul väärib 2024. aastal Euroopa kultuuripealinna tiitlit kandma hakkav Tartu külaliste vastuvõtuks kultuurset ja ilusat linnaväravat.

    “Oleme T grupp OÜ opereeritud bussijaamades juba viimased paar aastat toonud reisijatele kätte kultuurisündmusi: kuvame koostöös Eesti Kunstimuuseumiga erinevaid pop-up-näituseid, avasime koostöös Eesti Rahvusraamatukoguga ja Hoiuraamatukoguga raamatukogude aasta raames reisiraamatukogud Tallinna, Rakvere, Jõhvi ja peagi ka Tartu ning Haapsalu bussijaamades, pakume erinevaid elamusi koostöös PÖFFi, Fotografiska ja Jazzkaarega. Pärast remonti saavutame Emajõelinna bussijaamas sellise ruumilise keskkonna, mis võimaldab ka Tartu kaasata meie «Kultuur kõnnib bussijaamas» projektidesse,” rääkis Aruksaar.

    Bussijaama ümberehituse projekti koostas Rovin OÜ, ehitustöid teostab SVG projekt OÜ.

    Loe lisaks uudisteportaalist Tartu Postimees!

  • KULTUUR: Raamatukogude aastal avatakse viies Eesti bussijaamas reisiraamatukogud

    Täna, 11.05.2022, kell 12.00 avatakse Tallinna Bussijaamas raamatukogude aasta reisiraamatukogud. Teema-aasta puhul saavad raamaturiiulid esialgu Tallinna, Tartu, Rakvere ja Jõhvi bussijaamad, kust reisijatel on võimalik endale bussisõiduks meelepärast kirjandust lugemiseks kaasa võtta. Avatavaid reisiraamatukogusid varustab teostega Eesti Hoiuraamatukogu.

    „Tänavune raamatukogude teema-aasta sobib hästi raamatukogude mõiste ja piiride nihutamiseks. Raamatukogud on oluline ning vahetu võrgustik, kus peituvad suured võimalused,“ sõnas kultuuriminister Tiit Terik. „Teel olles kipume unustama, et võiksime kiirustamise asemel võtta aja endale, panna käest telefoni või arvuti ning hoopis raamatut lugedes mõtet puhata. Julgustan seega kõiki teelisi kasutama reisiraamatukogude võimalusi ning bussisõitu raamatu seltsis veetma,“ lisas Terik.

    Raamatukogude aasta puhul avatakse reisiraamatukogud Tallinna, Tartu, Rakvere ja Jõhvi bussijaamades. Raamaturiiulitel olevaid teoseid saavad reisijad endale sõiduks tasuta kaasa võtta. Teoseid tagastama ei pea, kuid need võib jätta mõne teise bussijaama raamaturiiulisse, kui see seal olemas on.

    Avatavaid reisiraamatukogusid varustab Eesti Hoiuraamatukogu, mis talletab Eesti teistest raamatukogudest, asutustelt ja eraisikutelt saadud säilitamist väärivat kirjandust.  

    „Tallinna, Tartu, Rakvere ja Jõhvi bussijaamad on ühed suurimad Eestis. Sealt liigub aastas läbi umbes kolm kuni neli miljonit reisijat,“ sõnas T grupp OÜ omanik Hugo Osula. „Seega on äärmiselt tore, et saame üheskoos pakkuda lugemisrõõmu nii suurele hulgale inimestele ja muuta reisimise veelgi nauditavamaks. Võin juba saladuseloori all öelda, et peagi on raamaturiiul saabumas ka Haapsalu reisijateni,“ lisas Osula.

    Sarnase lahendusega raamaturiiulid on varasemalt avatud Tallinna lennujaamas, Valga raudteejaamas, Tori bussijaamas, Are bussijaamas ja Pärnu bussijaamas.

    Raamatukogude teema-aasta kutsus ellu Kultuuriministeerium ja seda veab koostöös 870 raamatukoguga Eesti Rahvusraamatukogu.

    Loe lähemalt raamatukogude aasta kohta nende kodulehelt raamatukogudeaasta.ee!

  • KULTUUR: Jazzkaar Tallinna Bussijaamas

    Jazzkaar Tallinna Bussijaamas

  • TÖÖPAKKUMINE: Otsime klienditeenindajat Tallinnasse

    Klienditeenindaja tööpakkumine Tallinnas

  • PÄEVAKAJALINE: Tallinna Bussijaamas ööbivad Ukraina sõjapõgenikud saavad abi

    Sõjaolukord Ukrainas on toonud meile palju sõjapõgenikke, kes vajavad rohkesti abi ja tuge. Tallinna Bussijaam on aga koht, kuhu jõuab abivajavaid ukrainlasi nii Venemaalt kui ka Baltikumist, enamus põgenikke on transiidis, kuid on ka neid, kes tulid Eestisse pikemaks perioodiks. Transiidis olevatele sõjapõgenikele ajutist majutuse võimalust organiseeritud ei ole ning nad on sunnitud öö bussijaamas veetma.

    Tallinna Bussijaama tegevjuhi Airika Aruksaare sõnul probleem põgenike majutamisega hakkas süvenema siis, kui lõpetati ära tasuta bussitransport, mis viis põgenikud Poola piirilt otse kogunemispunktidesse.

    “Paljudel põgenikel ei ole võimalik vanuse tõttu bussijaama põrandal magada ning täna öösel tegi PPA väga aktiivselt tööd, et inimesi majutusasutustesse toimetada,” ütles Aruksaar.

    Põhja regiooni ühendstaabi siseturvalisuse grupijuhi Indrek Aru sõnul on Venemaalt saabunud valdavalt inimesed, kes soovivad Eestist läbi sõita. “Enamasti liiguvad nad bussidega ja omal soovil Tallinnasse, et minna edasi järgmisele bussile ja sõita sealt näiteks Saksamaale, Poola, Tšehhi või ka Ukrainasse tagasi. Lisaks on inimesi, kes soovivad laevaga edasi liikuda Soome või Rootsi. Viimastel päevadel on suurenenud inimeste arv, kelle puhul oleme täheldanud, et nad vajavad rohkem riigipoolset tuge, mistõttu avasime koostöös Sotsiaalkindlustusametiga infopunkti Tallinna Bussijaama,” ütles Aru.

    Sotsiaalkindlustusameti sotsiaalkaitsegrupi juhi Kert Valdaru sõnul korraldatakse Eestisse jääda soovivatele öösel saabunud põgenikele hommikuks transport vastava linna kogunemispunktidesse. Täna toodi Tallinna Bussijaama 10 välivoodit, luues põgenikele võimaluse veeta öö paremates tingimustes.

    Lisaks on Tallinna Bussijaam koostöös vabatahtlikega organiseerinud transiidis olevatele ning bussijaamas öö veetvatele põgenikele söögi- ja joogikoha, tasuta WC ning võimaluse soetada endale bussipileteid ka öösel, kui kassad, kioskid ja kohvik on suletud.

    Loe lähemalt uudisteportaalist Delfi!

  • PÄEVAKAJALINE: Öiste bussidega Venemaalt saabuvad ukrainlased võivad jääda vajaliku abita

    Piiripuntkides jagatakse Ukrainast tulnud põgenikele infot, Tallinna Bussijaama öistel tundidel saabunud põgenikud on ikkagi teadmatuses ja osadel on otsa saanud ka viimased säästud. Hilistel tundidel info jagamise ning toidu-ja veekaupadega abistamise võtsid enda peale vabatahtlikud.

    Kuigi põgenike bussidega Eestisse toomine on lõppenud, saabub bussijaama siiski iga päev nii transiidil olevaid kui ka Eestisse jäävaid põgenikke.

    Rohkem sõjapõgenikke jõuab Eestisse ka Venemaa kaudu, kust bussid saabuad Tallinna öösiti, mil infopuktid ja esmavajalikku müüvad kioskid on suletud. Kahjuks puudub põgenikel võimalus saada infot ja teha hädapäraseid oste.

    Sotsiaalmeediast põgenike abivajaduse kohta infot leidnud vabatahtlikud on aidanud põgenikel öösel lähedal asuvast ööpäevaringselt avatud toidupoest süüa ja vett hankida, osta sõidupileteid ja leida majutust. Osad põgenikud veedavad aga oma öö bussi oodates bussijaamas.

    “Me teame ka, et antakse piiri peal bussides inimestele infot, et need kogunemispunktid on Tartus ja Pärnus. Nad ei tea, et see Pärnu on kohe pärast Ikla piiriületust poole tunni pärast, nad sõidavad sealt mööda. Tegelikult on see absurd, et Tallinna Bussijaamas, kui logistilises keskuses reisimiseks nii siit välja kui ka Eestis laiali sõiduks, ei ole mitte mingit adekvaatset infot,” ütles T grupi tegevjuht Airika Aruksaar.

    Aruksaare sõnul on nad võtnud ühendust riigiasutustega ja pakkunud võimalust bussijaama infopunkt luua. Siiani seda kahjuks tehtud ei ole.

    “Kui need inimesed on Tallinnas olles avastanud, et neil tegelikult abivajadus ilmneb, tõenäoliselt oleks siis vaja otsa vaadata sellele protsessile, mis puudutab piiripunktis nende inimestega rääkimist. Kui see läheb suuremõõtmelisemaks, massilisemaks olukorraks, me kindlasti sellele, koostöös omavalitsusega, otsa vaatame ja teeme seda juba järgmise nädala alguses,” rääkis sotsiaalkindlustusameti hädaolukorra sotsiaalkaitsegrupi juht Mari Tikerpuu.

    Loe lähemalt uudisteportaalist ERR!

    Loe lisaks uudisteportaalidest Postimees, Elu24, Äripäev ja Lääne-Virumaa Uudised!

  • KULTUUR: Eesti Kunstimuuseum tõi Rakvere Bussijaama akendele Virumaa-teemalised teosed

    Alates 19.03.2022 toovad Rakvere Bussijaama külastajatele äratundmisrõõmu Virumaa-teemaliste maalide reprod koos kaasahaaravate taustalugudega ootesaali akendel. Pop-up-näitus on osa Eesti Kunstimuuseumi ja Bussijaama koostööst.

    Kõik repronäitusel olevad teosed on tihedalt seotud Rakvere või Virumaa ajaloo ja märgiliste kohtadega. Nii on välja toodud teosed Tapalt pärit Ado Vabbelt ning Palmse mõisas tegutsenud Olga von der Pahlenilt ning paljud teised huvitavad märgilised teosed.

    “Rakvere bussijaam, mis aastaid tagasi sai ka arhitektuuripreemia, on suurte klaaspindadega hoone. Bussijaama külastab päevas circa kuni 1500 inimest, kelle koduks on Virumaa või kes tulevad siiakanti külla, asju ajama, teatrisse ja muuseumidesse. Et taolist keskkonda elavdada, andsime kunstimuuseumile vabad käed seda loominguliselt ilmestada. Usume, et väljapanek läheb virumaalastele hinge ning täname Eesti Kunstimuuseumit, kes arvestades ruumi ja inimeste vajadusi on loonud piisavalt õhulise ning tähendusliku väljapaneku,” kommenteeris Tallinna bussijaama turundusjuht Kadriann Raud projekti rolli Rakvere jaoks.

    Eesti Kunstimuuseumi turundus- ja teenindusvaldkonna juht Piret Järvan loodab, et väljapanek avaradab rakverelaste teadmisi kunstist ja seostab need nende kodukandi ajalooga. “Eesti Kunstimuuseumil on suur heameel üllatada Rakvere bussijaamas inimesi, pakkudes neile ajaviidet ja mõtisklushetki ning ehk ka uut teadmist kunstiteostest, mis on ühel või teisel viisil seotud Virumaaga. Eemalt vaadates on Virumaa sümbolid ikka linnused, teater, turuväljak. Paul Raud on “Viru vande” maalil võimsalt kujutanud kolme kirjameest, kes Rakvere vallimäel annavad vande pühenduda eesti kultuurile ja haridusele. Kes need olid? Kui kohe ei meenu, siis bussijaamas saab sellele kindlasti vastuse,” märkis Järvan.

    Eesti Kunstimuuseumi ja Rakvere Bussijaama haldava Tallinna Bussijaama koostöö eesmärgiks on pakkuda reisijatele bussi oodates killuke kultuuri algas 2020. aasta lõpus Christian Ackermanni skulptuuride fotode näitusega Tallinna Bussijaamas ja jätkus 2021. aasta suvel maastikumaalide repronäitusega Eesti Kunstimuuseumi filiaalide püsinäitustelt.

    Loe lähemalt uudisteportaalist Virumaa Teataja!

    Kristjan Raud "Viru vanne"
    Kristjan Raua “Viru vanne” on üks piltidest, mille reprot Rakvere Bussijaamas näha saab.
    Autor: Eesti Kunstimuuseum

  • REISIINFO: Rahvusvahelised liinid võivad hilineda

    TÄHELEPANU!

    Rahvusvahelised liinid võivad hilineda seoses tekkinud järjekordadega piiripunktides.

    Palume oma reise planeerides sellega arvestada!

  • HEATEGEVUS: Koos teeme head – NULA

    NULA on Eesti ainus ühiskondlikele algatustele mõeldud inkubaator.

    NULA inkubaator on sündinud selleks, et aidata nutikalt lahendada ühiskondlikke probleeme ehk anda vastused ja lahendused küsimusele „Mis on pildil valesti?“.

    Kui sul on idee kriitilise ühiskondliku probleemi lahenduseks – NULA-st saad vajalikud teadmised ja asjatundlike mentorite nõu, kuidas ideest elujõuline lahendus kasvatada.

    Kolmel parimal lahendusel on võimalik saada idee elluviimiseks kuni 25 000 euro suurune stardikapital Kodanikuühiskonna Sihtkapital SA-lt.

    Sellele vägevale algatusele aitas kaasa ka T grupp OÜ. Meie hallatavate bussijaamade ekraanidel (Tallinnas, Tartus ja Rakveres) ning Cargobusi terminalides, hakkavad käesoleval kuul jooksma NULA videoklipid ja üleskutsed, et kõik lennukate lahendustega inimesed laseksid oma ideed valla ja aitaksid kaasa Eesti elu parandamisele.

    Üleskutsed ja ettevõtmist puudutavad uudised ilmuvad ka Tallinna Bussijaama, Tpileti ja Cargobusi sotsiaalmeediasse.

    Haara härjal sarvist ja saada oma idee vahemikus 01.03.2022–01.04.2022 NULA poole teele SIIN!

     

  • VISIOON: Tallinna Bussijaam saab modernse elektritranspordiühenduse

    Tallinna Bussijaamal on plaan saada pealinna roheliseks transpordiväravaks, et liikuda kogu maailmaga kaasa elektriliikuvuse suunas. Lähitulevikus arendatakse välja moderne elektritransporditaristu. Samuti soovib Tallinna Bussijaam pakkuda võimalust elektritranspordi kasutamiseks kaugsõidu liinidele.

    “Me näeme, et peaks olema võimalik siia saabuda ja siit edasi liikuda elektribusside ja -autodega. Tulevikus oleme viimas ennast kurssi ka vesiniktehnoloogiatega, sest infrastruktuurina ja taristuna me peame toetama sellist tehnilist arengut,” rääkis T grupp OÜ tegevjuht Airika Aruksaar.

    Detailplaneering, millega on juba alustatud, kujutab endast lisaks elektritaristule ka seitsmekorruselist bussijaama teenindavat hoonet. Valmis ehitatakse ka parkimismaja 228-le sõidukile ning lisatakse juurde busside platvorme.

    “Tavaliselt võtavad nii suured detailplaneeringud aega umbes 7 aastat ehituseni, meil on peaaegu aasta juba kulunud. Loodame, et meisse suhtutakse natukene soosivamalt, sest see on ikkagi väga oluline asukoht linna jaoks, ja me näeme, et paremat kohta bussijaamale täna ei ole,” lisas Airika Aruksaar.

    Loe ja vaata lähemalt uudisteportaalist Pealinn!

  • VISIOON: Meie uus ärinimi on T grupp OÜ

    Teavitame, et 16.02.2022 muutus Cargobus OÜ ärinimi. Uus ärinimi on T grupp OÜ.

    Alates 01.07.2020 on Cargobus OÜ järk-järgult ühendanud ja arendanud erinevaid liikuvusteenuseid: 


    Nimetatud teenuste integreeritud haldus loob sünergia, mis võimaldab tagada kvaliteetse, toimekindla, virtuaalse ja füüsilise infrastruktuuri kõigile liikuvusteenuste pakkujatele ja kasutajatele. 

    Ärinime muutus aitab selgemini koondada meie erinevad brändid ning väljendada meie arengut ettevõttena.

    Ettevõtte ärinime muutus ei puuduta teisi andmeid. E-posti ja veebilehe aadressid, telefoninumbrid, registrikood, aadress, pangakontod jmt jäävad samaks.

  • REISIINFO: Tallinna Bussijaama tualettide remonttööd

    18.10.2021–25.10.2021 toimuvad Tallinna Bussijaama tualettides remonttööd. Sellel ajal tualette kasutada ei saa. Ajutised välitualetid ja kätepesujaam asuvad Tallinna Bussijaama ooteplatvormidel.

    Vabandame võimalike ebamugavuste pärast ja täname mõistva suhtumise eest.

    Tallinna Bussijaama tualettide remonttööd

  • REISIINFO: Tallinna Bussijaama väljumised on häiritud

    Täna hommikul, 15.10.2021, kella 10.50 paiku tehti Tallinna Bussijaamale vale pommiähvardus. Busside väljumised olid sellest häiritud kuni kella 11.30.

    Olukord on nüüdseks lahenenud ja politsei tegeleb ähvarduse teinud isikuga ning täpsemate asjaolude välja selgitamisega.

    Vabandame kõikide reisijate ees, kes sel ajal Tallinna Bussijaamas viibisid ja loodame, et kõik jõudsid kenasti oma bussidele.

  • REISIINFO: Infotelefoni lühendatud tööaeg

    Infotelefon 12250 töötab erandkorras 06.08.2021 kell 08.00–16.30 ja 07.08.2021 on infoliin suletud.

    Võta meiega ühendust e-posti teel info@bussijaam.ee ja vastame esimesel võimalusel.

    Vabandame võimalike tekkivate ebamugavuste pärast!

  • KULTUUR: Maastikumaalid Tallinna Bussijaama vaateakendel

    Alates 05.07.2021 kaunistavad Tallinna Bussijaama vaateaknaid Eesti kunstimuuseumi ekspositsioonidest pärit maastikumaalid.

    Tallinna Bussijaama ootesaali vaateakendel saab näha Eesti kunstimuuseumi, Kadrioru kunstimuuseumi, Mikkeli muuseumi, Niguliste muuseumi ja Adamson- Ericu muuseumi püsinäitustel olevaid maale Eesti maastikest.

    Kunstiteosed on esitatud reprokleebistena, millest enamik on originaalmõõtmetes, mõne mahukama teose suurust on ruumile sobivaks kohandatud. Ootesaali päikesepoolsed aknad avavad võimaluse näha teoseid uues valguses.

    “Eesti Kunstimuuseum korraldab meie juures juba teist väljapanekut, millega soovime muuta hubasemaks oma reisijate viibimist ootesaalis. Loodame, et Tallinna Bussijaama aknaid kaunistama hakkavad maastikud inspireerivad külastajaid sedavõrd, et näituse raames üles seatud kunstinurk koos vajalike vahenditega leiab tihedat kasutust. Meie soov on luua kunsti kaudu justkui kahekõne oma reisijaga. Parimad pildid leiavad kindlasti tee Tallinna Bussijaama sotsiaalmeediasse, et tunnustada nende tööde autoreid, keda sooviksime meeles pidada omapoolsete üllatustega,“ sõnas Tallinna Bussijaama turundus- ja kommunikatsioonijuht Kadriann Raud.

    Eesti Kunstimuuseumi turundus- ja teenindusvaldkonna juht Piret Järvan kirjeldab koostööd, mis jätkub pärast esimest, skulptor Christian Ackermanni loomingust inspireeritud väljapanekut maastikumaalidega: „Tallinna Bussijaam tegi eelmise aasta lõpus Eesti Kunstimuuseumile toreda ettepaneku koostööks ning aasta alguses valmis ootesaali akendel omalaadne väljapanek Ackermanni ainetel. Suveperioodil vahetavad selle välja maastikumaalid. Pikematel ja lühematelgi bussireisidel saame ikka imetleda kauneid maastikke, mis on inspireerinud ka paljusid kunstnikke. Loodame, et väljapanekuga bussijaamas üllatame rõõmsalt paljusid ja teoste originaale tullakse vaatama Eesti Kunstimuuseumi viide filiaali.“

    Loe lähemalt uudisteportaalist ERR!

  • PÄEVAKAJALINE: Tallinn-Tartu bussiliini 50. aastapäev

    01.07.2021 möödus Eesti ühe legendaarseima Tallinn-Tartu ekspressliini nr 724 käivitamisest 50 aastat. Selle tähistamiseks tõi Tallinna Bussijaam välja ajaloolise Ikarus 255 bussi ja kõige esimese tööpäeva sõiduplaani, et esile tuua poolesaja aasta kontrast.

    Loe lähemalt SIIT!

    Ikarus 250 Numbri järgi kõige esimene Ikarus 250 Ülemiste pargis koos bussijuht Voldemar Piigliga. See oli üks kümnest bussist, mis saabusid Eestisse 1971. aasta juunis ja millest loodi eraldi brigaad uue Tartu kiirliini 724 teenindamiseks.
    Foto autor: bussijuht Endel Pööbel

    Ikarus 255Taaslavastus – täielikult restaureeritud Ikarus 255 Tallinna Bussijaamas koos bussijuht Alar Kattaiga.
    Foto autor: Sergei Zjuganov

    1971. aasta sõiduplaan
    Tallinna Autobussipargi ajalooline sõiduplaan 1. juulil 1971. aastal.

  • VISIOON: Tallinna Bussijaam uueneb

    Tallinna Bussijaama omanikud kavandavad jaama ümber ehitamist elektribusside nõuetele vastavaks ning soovivad panna praeguse jaamahoone asemel püsti seitsmekorruselise maja, kus hakkavad asuma ka parkimismaja ning äripinnad.

    Loe lähemalt uudisteportaalist ERR!

    Tallinna uue bussijaama eskiislahendusTallinna uue bussijaama eskiislahenduse joonis.
    Autor/allikas: HG Arhitektuur

  • TÖÖPAKKUMINE: Otsime klienditoe spetsialisti Tallinnasse

    Klienditoe spetsialisti tööpakkumine Tallinnas

  • REISIINFO: Tartu Bussijaama teeremont

    Alates 06.05.2021 alustatakse Tartu linnavalitsuse tellimusel remonttöid Soola tänaval. Seetõttu suletakse Tartu Bussijaamas osad platvormid ja suunatakse ümber teistele platvormidele. Remonttööd kestavad esialgse plaani kohaselt kuni 19.05.2021.

    Palun jälgige Tartu Bussijaama üles pandud viitasid ja suuniseid platvormide muutuste osas ning vajadusel pöörduge Cargobusi kassasse, et täpsustada oma bussi väljumisplatvormi.

    Vabandame võimalike ebamugavuste pärast.

    Loe lähemalt Tartu linna kodulehelt tartu.ee!

    Tartu Bussijaama teeremont

  • REISIINFO: Tallinna Bussijaama muudatused lahtiolekuaegades

    Seoses uute ja rangemate koroonapiirangutega Eesti Vabariigis muutuvad ka Tallinna Bussijaama lahtiolekuajad alates 12.03.2021.

    Avatud koroonapiirangute ajal (12.03.2021–27.06.2021):
    E–P 07.00–23.00

    Piletimüük koroonapiirangute ajal (12.03.2021–01.05.2021):
    E–R 08.00–18.00 saab bussipileteid osta Tallinna Bussijaama piletikassast.
    E–R 18.00–20.00 saab bussipileteid osta Cargobusi Tallinna terminalist.
    L 08.00–16.00 saab bussipileteid osta Cargobusi Tallinna terminalist.
    P 10.00–16.00 saab bussipileteid osta Cargobusi Tallinna terminalist.

    Vabandame võimalike tekkivate ebamugavuste pärast!

    Palun kanna Tallinna Bussijaama siseruumides maski ja hoia teiste reisijatega mõõdukat distantsi!

  • KULTUUR: Christian Ackermanni näitus Tallinna Bussijaamas

    Alates 02.02.2021 saab Tallinna Bussijaama ootesaalis näha Niguliste muuseumi ekspositsioonist pärit röntgenfotosid Christian Ackermanni loodud kujudest.

    Pop-up-näituse formaat võimaldab Ackermanni loominguga tutvuda laiemal ringil inimestel,” rõõmustas Eesti kunstimuuseumi turundus- ja müügivaldkonna juht Piret Järvan Tallinna Bussijaamalt tulnud ettepaneku üle. Järvani sõnul, Põhja-Eesti kirikutest pärit Ackermanni loodud kujud üllatavad ka neid, kes kirikukunsti vastu huvi ei tunne.

    “Suure tõenäosusega ei pruugi neid kujusid sel sajandil enam koos näha, sest nad rändavad tagasi oma kodukirikutesse. Bussijaama näitusel on väljas kujude röntgenfotod, mis valmisid ülimahuka uurimustöö raames. Usun, et see omamoodi näitusekild bussijaamas võib tekitada huvi Niguliste muuseumi külastamiseks.” sõnab Järvan.

    2017. aastal sõlmisid Eesti kunstimuuseum, Eesti kunstiakadeemia ja Eesti evangeelne luterlik kirik koostöölepingu, mille eesmärgiks oli Ackermanni loomingu interdistsiplinaarne uurimine ning tema skulptuurikunsti taas kunstiväljale toomine. Koostöö tulemusena saab Niguliste muuseumi näitusel näha lähivaates ligi 60 Eesti kirikule loodud skulptuuri.

    Tallinna Bussijaama pop-up-näitus on avatud käesoleva aasta maini.

    Loe lähemalt uudisteportaalist ERR!

  • REISIINFO: Rakvere Bussijaama remont

    Meil on hea meel teatada, et Cargobus OÜ poolt opereeritavas Rakvere Bussijaamas algasid 2021. aasta veebruaris remonttööd.

    Remondi käigus muudetakse piletimüügikassa ja pakivastuvõtu asukohta ja valmistatakse ette ala toitlustusteenuse pakkumiseks ning olmekaupade müügiks. Ehitustöid teostab VX Kivisillus OÜ ning tööde pikkuseks on planeeritud kuni 2 kuud.

    Ootesaal ja bussijaama sissepääsud on remonttööde ajal avatud endistel kellaaegadel. Samuti toimub piletimüük ning pakkide vastuvõtt. Suletud on R-Kiosk.

    Vabandame võimalike ebamugavuste pärast.

    Loe lähemalt uudisteportaalist Virumaa Teataja!

    Rakvere Bussijaam uueneb

  • KULTUUR: EKA arhitektuuritudengite tulevikuvisioonid Tallinna Bussijaamast

    Tallinna Bussijaam unistab uuenemisest ning 2019. aasta sügisel küsisime Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuri tudengitelt küsimuse – kuidas nemad tuleviku bussijaama näevad?

    Õppeülesande tulemusena saab sel sügisel Tallinna Bussijaamas tutvuda EKA tudengite näitusega „T4 – Tallinn Timber Tower Terminal“, mis tutvustab tuleviku bussijaama kaheksat kavandit. Bussijaama külastajad said oma lemmiku eest hääletada. 16. oktoobril kuulutati välja rahva lemmik, milleks osutus projekt GRADIENT, autoriteks olid Mia Martina Peil ja Anna Smetanina.

    Kavandite loomise käigus pidid tudengid lähtuma keskkonnasäästlikest ehitusmaterjalidest, transpordi liiklusest ning kindlasti ka inimeste privaatsusest ja mugavusest tihedas linnaruumis.

    “Tänases valguses on küll veel vara rääkida bussijaama ümberehitusest, aga kindlasti saavad projektid sisendiks Tallinna Bussijaama arhitektuurikonkursi lähteülesande koostamisel. Tore on see, et rahvas on saanud kolme nädala jooksul ka tuleviku bussijaama kohta oma arvamust avaldada, ootame põnevusega, milline lahendus kaheksast kavandist lemmikuks osutub,” kommenteerib EKA näitust Tallinna Bussijaama tegevjuht Airika Aruksaar.

    Loe lähemalt uudisteportaalist ERR!

  • VISIOON: Tartu Bussijaam uueneb

    Cargobus OÜ opereerib lisaks Tallinna Bussijaamale veel Tartu, Rakvere ja Jõhvi bussijaamades. Võime olla uhked, et meile usaldatud ülesanne opereerida erinevates bussijaamades üle Eesti, ei ole olnud asjata.

    2021. aasta suve lõpuks on meil koostöös Tasku keskusega eesmärk anda uus hingamine Tartu Bussijaamale. Toimuvad suuremahulised sise- ja välistööd, et bussijaama külastaja tunneks end seal viibides mugavalt ja hubaselt. 

    Kuulake ja vaadake lähemalt, mis on tulevikus plaanis ning mida on selle kohta öelda Tasku keskuse tegevjuhil Annika Ojal ja Cargobusi tegevjuhil Airika Aruksaarel.

  • PÄEVAKAJALINE: Bolti üks populaarsemaid sihtkohti koroonapandeemia ajal oli Tallinna Bussijaam

    Bolt koostas nimekirja kaheksast kõige populaarsemast sihtkohast koroonapandeemia ajal (23.03.2020–29.03.2020).

    Suure üllatusena kõigile osutus Tallinna Bussijaam teisele kohale isegi pandeemia ajal, mil paljud linnadevahelised liinid olid suletud ning bussireisijate arv oli kõvasti langenud.

    Tänu suurele taksoteenuse nõudlusele bussijaama, asutas Bolt oma Eesti esimese ametliku peatuspunkti just Tallinna Bussijaama peauste vahetus lähedusse.