AJALUGU
1922–1939
Alustame oma ajalooga 23. maist 1922. aastast, mil arhitektile ja ettevõtjale F. Kangrole anti linnavalitsuse luba 5 bussiliini pidamiseks. Linna- ja kaugliinibusse saadetakse teele Vene turult, mida rahva seas kutsuti ka Täituruks ning perioodil 1939–1940 Viru väljakuks. Bussid seisid rivis praeguse Viru hotelli kohal otse Uue turu kõrval. Väikeses kontoris Pärnu maantee ja Vene turu nurgal töötas liikluskorraldaja, kes müüs ka pileteid.1940–1959
Jätkus busside väljumine uue nimega Stalini väljakult. Maaliinide väljumine viidi 1949. aastal Estonia teatri kõrvale platsile, mis tekkis pärast turuhoone lammutamist ja turu üleviimist Tartu maantee piirkonda. Aasta hiljem leiti maaliinide bussijaamale sobiv koht hiiglasliku Stalini väljaku servas, Tartu maantee alguses, umbes praeguse Radissoni hotelli kohal.1959–1961
1959. aasta alguses kolis bussijaam oma tänasesse asukohta Lastekodu ja Odra tänava nurgale, kus senini tegutses täika (vanakraamiturg). Puust ühekordne bussijaamaputka-ootepaviljon Stalini väljakul võeti tükkideks ja pandi uue bussijaama platsil, praeguse 17. bussiliini algpeatuse kohal, taas püsti.1961–1965
Toimus bussijaama uue 2-korruselise jaamahoone ehitus. Plaanijärgselt pidi uus bussijaama kompleks valmis saama Eesti NSV 25. aastapäevaks, 21. juuliks 1965. Plaan enam-vähem ka täideti, kuigi ekspluateerimisaktis viidati mitmele puudusele. Bussijaama arhitektideks olid Kalju Valdre ja Liivia Murdmaa.2012
25. juunist kuni 19. detsembrini toimus Tallinna Bussijaama rekonstrueerimine. Ehitustööde käigus uuendati nii bussijaama interjööri kui ka välisilmet, suurendati reisijate kasutuses olevat ootesaali ja kohvikut ning ühtlasi paigaldati hoonesse infolett ja iseteenindusautomaadid.2015
2015. aasta seisuga väljub Tallinna Bussijaamast igapäevaselt circa 200 bussi ööpäevas. Seda vaid kolmeteistkümne väljumisplatvormi alt. Ühes aastas läbib Tallinna Bussijaama umbes 3 miljonit reisijat, keda teenindab kokku 26 bussifirmat.2025
Kaasajal ei ole Tallinna Bussijaam enam lihtsalt jaamahoone. T grupp OÜ halduses on Tallinna Bussijaam pakkunud «Kultuur kõnnib bussijaamades» raames mitmekülgseid kultuurilisi elamusi reisijatele ja külastajatele – avanud tasuta reisiraamatukogusid, toonud kunsti bussijaamadesse erinevate näituste näol, pakkunud muusikalisi elamusi ja suurejoonelisi festivale. Kõik see muudab bussijaamas viibimise meeldivamaks ning kutsub inimesi rohkem kasutama ühistransporditeenuseidJUUBELINÄITUS
Tallinna esimesed maaliinibussid väljusid tänaselt Viru väljakult, Tammsaare pargi servast. Majaderida fotol jääb Viru Keskuse kohale. Parempoolne buss on Berliet.
1928. aasta / Eesti AjaloomuuseumMaaliinibusside väljumine Viru väljakult, tänase Tammsaare pargi servast. Kohvreid laotakse Büssingu katusele, mis sõidab Kuressaarde.
1939. aastaValge autobussijaama silt paiknes asukohas, kus asub tänase bussijaama peasissepääs. Vaade Odra tänavale.
1963. aasta / O. JuhaniKeset tänast bussijaama platsi seisis 1960ndate algul Viru väljakult üle toodud vana bussijaama hoone. Pildi tagaservas paistvate puumajade asemel on täna parkimisplats ja nende taga Filtri tee.
1964. aasta aprillPuust ootepaviljon koos piletimüügiga asus tänase linnaliini bussipeatuse kohal.
1964. aasta / Eesti KunstimuuseumUue autobussijaama ehitustööd. Esiplaanil on näha Odra tänava kõrval kulgevat raudteed.
1964. aasta / A. Vaik / Tallinna LinnamuuseumAutobussijaama lõunapoolse ooteplatvormi ja varikatuse ehitus. Vaade Lastekodu 39 aknast.
1965. aasta 3. jaanuar / H. OrgLAZ-bussid autobussijaamas päev enne uue jaama pidulikku avamist. Vaade Lastekodu 39 aknast.
1965. aasta 20. juuli / H. OrgAjutised piletikassad mahakantud LAZ-bussides, viimased päevad enne uue autobussijaama avamist. Vaade Lastekodu 39 aknast Liviko suunas.
1965. aasta juuli / H. OrgUue autobussijaama värskelt valminud fassaad.
1965. aasta juuli / V. Gorbunov / Eesti TeadeteagentuurIkarus Lux väljumas värskelt valminud autobussijaamast.
1965. aasta august / A. Allan / Ajalehe Kodumaa toimetusAutobussijaama eest sõidab mööda helesinine Ikarus Lux.
1966. aasta 1. maiPeatused 1 kuni 9 bussijaama ootesaali kõrval.
1968. aasta oktooberAutobussijaama administratiivkorpus. Maja ees seisab uuemat tüüpi LAZ.
1973. aasta mai / H. OrgAutobussijaama ootesaali vaade.
1970.–1980. aastatel / J. Külmet / Ajalehe Kodumaa toimetusAutobussijaama ooteplatvormide vaade.
1970.–1980. aastatel / J. Külmet / Ajalehe Kodumaa toimetusMaaliinide autobussijaama eelmüügikassad asusid Pärnu maanteel. Pileteid oli võimalik ette osta kuni 7 päeva, olenevalt liinist.
1970.–1980. aastatel / Eesti AjaloomuuseumMaaliinide autobussijaama sõidupiletite telefoni teel ettetellimise kassa.
1970.–1980. aastatel / Eesti TelevisioonAutobussijaama piletikassad.
1980. aastatel / E. Raag / Eesti ArhitektuurimuuseumAutobussijaama ootesaal.
1980. aastatel / E. Raag / Eesti ArhitektuurimuuseumAutobussijaama ootesaal ja sõiduplaanide info.
1980. aastatel / E. Raag / Eesti ArhitektuurimuuseumIkarused tipptunnil enne naistepäeva pikka nädalavahetust.
1988. aasta 5. märts / H. OrgAS Mootor bussid autobussijaamas. Vaade Lastekodu 39 aknast.
1993. aasta juuli / H. OrgAvati uuenenud interjööri ja välisilmega Tallinna Bussijaam.
2012. aasta 19. detsember / V. Tõkman