Tallinna Bussijaama opereeriv T grupp pöördus Rahandusministeeriumi poole, et too algataks riigi eriplaneeringu, millega saaks otsustada, kas bussijaam jääb praegusesse paika ning kas Juhkentali 48 parkimisplats, kuhu plaanib Liven Kodu 17 OÜ üheksakorruselise kortermaja ehitada, peaks ka edaspidi busside jaoks alles jääma.
T grupi hinnangul peaks sekkuma nii linn kui riik. Riik peaks eriplaneeringuga paika panema bussijaama ala. Linn peaks parkimisala otstarbe võimaliku muutmise takistama ja detailplaneeringu metelemise seisma panna. Tallinna Bussijaama toimimine on selgelt riiklik huvi ning annab aluse eriplaneeringu algatamiseks, nii saaks kõikide huvid selgelt paika panna.
T gruppi esindava advokaadibüroo pöördumises Rahandusministeeriumi poole paluti algatada Tallinna Bussijaama asukoha täpset väljaselgitamist ja riigiplaneeringut vajaliku taristu rajamiseks. Juhkentali 48 kinnistul parkimisevõimaluse kadumisel ja busside suubumisel Tallinna linnaliikluses ummikutesse ei ole maakonna- ja kaugliinide toimepidev jätkumine võimalik.
“Peale parkimisplatsi kadumist on viimase kuuga iga bussifirma oma parkimismurega ise tegelenud ja mingid lahendused leidnud, kuid see pole jätkusuutlik lahendus ning seab ohtu ka Tallinna Bussijaama eksistentsi,” ütles T grupi tegevjuht Airika Aruksaar.
“Piirkonnas ringi sõites olen märganud erinevate ettevõtete busse parkimas tänavate ääres, Ülemiste ja Sikupilli keskuste parklates, Tartu maantee Circle K-s, ka Ülemiste linnakus. Kui meie tänast liikluskorralduslikku seisu, kas või ajutiselt kuni muu bussijaama asukoha määramiseni, ei peeta vajalikuks lahendada, siis muutub kaugliinide ligipääsetavus jaamale niivõrd kriitiliseks, et liine tuleb sulgeda. Olulisel määral liinide vähendamine aga ei võimalda meil ka tänasel moel enam bussijaama opereerida,” rääkis Aruksaar.
“Tallinna Bussijaam asub aadressil Lastekodu 46 alates aastast 1965. Seega on reisijate vaates tegu harjumuspärase asukohaga, mis on kesklinna piiril ja hästi ühendatud eri linnaosadega. Meie seisukoht on, et praegune asukoht on antud teenuse pakkumiseks harjumuspärane ja hea lahendus. Sama on väljendanud ka Tallinna linnavalitsus. Kui riiklikult olulise objekti asukohta peaks olema tarvidus muuta, siis meie selle vastu ei saa,” lausus Aruksaar.
Tallinna abilinnapea Tanel Kiige sõnul jäävad pealinna käed selle olukorra lahendamisel lühikeseks ning kogu segadus oleks olemata, kui riik poleks bussijaama ega busside parkimiseks kasutatud ala eraomanikele maha müünud.
“Pigem on praeguse ajutise ümberkorraldusega kohanetud. Pikemas vaates on küsimus, mis saab olema bussijaama parkimise võimalus ning milline maht jääb tänase bussijaama territooriumile, millisel määral näeme seda Ülemiste terminalis. Siin on vaja teha mitu üksteisest sõltuvat otsust,” ütles Kiik.
Küll on Tallinna linnaplaneerimise ameti võimsuses otsustada ala sihtotstarbe muutmise üle. Lõpliku otsuse kinnistu detailplaneeringu kohta teevad siiski linnavalitsus ja linnavolikogu.
Loe lähemalt uudisteportaalist ERR!